torsdag 8 oktober 2009

Personligt om mig

Jag föddes i juli 1970 och är uppvuxen i Timrå men bor idag i Stockholm tillsammans med sin man Martin.

Jag föddes med en sjukdom som heter Artro – led, Gryphos – böjd, Multiplex – många, Congenita – medfödd, det förkortas AMC. Detta betyder flera medfödda böjda och stela leder. Sjukdomen är ett syndrom, det vill säga, en samling av symtomer, som det finns ca 200 olika typer av, av dessa är det ca en tredje del som är ärftliga. Orsaken till AMC kan vara flera, en orsak kan vara att det har funnits för liten plats i livmodern, en annan orsak kan vara bristande muskeltillväxt. Det är ytterst sällan att AMC är progressiv (fortskridande). Min typ typ är varken ärftlig eller progressiv.

2001 började jag arbetat med personlig assistans och 2003 fick jag en heltids tjänst på assistansbolaget Personal Care i Stockholm AB som arbetsledare. Innan det arbetade jag på Frösunda assistans där jag bland annat höll i utbildningar för personliga assistenter och funktionshindrade. Under förra året köpte Frösunda assistans upp Personal Care.

I slutet av februari 2007 slutade jag på Personal Care. Jag kände att det nu var dags att satsa 100% på mitt företag Tinovativ, jag driver två företag.

I företaget Mitt Val har jag mina personliga assistenter anställda och i företaget Tinovativ arbetar jag med allt som jag tycker är intressant och roligt. Det går till exempel att anlita mig som föredragshållare, bröllopskoordinator eller köpa min konst.

När det gäller det teoretiska har jag bl a. utbildat mig till programledare vid SVT 1995, två år efter utbildningen började jag arbeta på Strix television med program som Efterlyst, Folkhemmet och Robinson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar